Sunday, 29 January 2012

akhirnya..............Tertutup sudah :)


 






 
sekarang jam dah pukul dekat tengahmalam . aku masih lagi dengan teman setia aku iaitu laptop melayan laman sosial . yang wajib buka ialah facebook . aku sebenarnya bosan tengok facebook dah sekarang . tapi aku lagi bosan kalau tak tahu nak buat apa . walaupun bosan dengan facebook sebab online facebook pun tengok benda yang sama hari-hari kan . hmm . aku sengaja nak tulis entry pasal someone tengah malam-malam macam sekarang la . aku akan rasa lebih tenang lagi kalau menulis entry pasal dia dengan keadaan yang sunyi . ini mungkin akan menjadi entry aku yang terakhir buat dirinya . aku tak nak dia baca yang ini . aku harap dia tak kan pernah baca entry aku ini . biar aku dan followers aku yang sudi baca entry ni . kenapa aku nak jadikan entry ni ialah entry yang terakhir aku akan tulis buat dirinya ? selama ni aku menulis di dalam blog semuanya tentang insan yang paling aku sayang . semua orang yang aku sayang aku luahkan di dalam blog ni . bersama blog inilah aku hidup dan bersabar dengan setiap dugaan yang pernah datang dalam hidup aku sewaktu bersama dia . dalam blog inilah aku jadikan tempat meluah perasaan sewaktu aku kecewa dengan sikapnya yang berubah , dengan perpisahan hubungan kami . semuanya aku tuliskan dalam blog berwarna warni ini . dimana aku mula meluahkan semua perasaan aku terhadap dirinya , disitu la aku akan akhirnya jua . aku nak akhirkan entry aku tentang dirinya pada malam ini dengan niat aku tak nak jadi penghalang untuk dia bahagia . aku bersalah dengan diri aku sendiri even aku tahu kawan aku yang menjadi penyebabnya . aku tak nak di anggap orang yang terlalu mengejar cinta seseorang yang sudah pasti tidak akan pernah menjadi milik kita lagi . biar aku akhirkan semuanya disini . kalau dulu , setiap kali break pasti bersama kembali . tapi kini , aku yakin kita tak mungkin akan pernah bersama kembali kerana aku sudah tutup pintu hati aku untuk terima yang namanya manjanya *B . bukan aku takut untuk mencuba tapi aku merasa diri aku dah terlalu banyak bersabar . aku cuma insan biasa . yang pernah melakukan kesilapan . aku juga insan biasa yang punya hati dan perasaan . dari awal perkenalan aku dengan dirinya sebagai seorang kawan memang indah . tapi aku tak pernah terfikir nak lebih dari itu selepas aku kenal dia sebagai seorang kawan sebelum ini . mungkin masa itu aku frust lagi . dia datang dalam hidup aku dan memberi aku sinar baru . dari tahun 2009 aku kenal dirinya . sekarang dah 2012 . mungkin dah lebih dua tahun aku kenal dirinya . rapat dengan dirinya sehingga 2011 sahaja. aku anggap dia sebahagaian dalam hidup aku masa itu kerana tempoh aku berhubungan dengan dirinya terlalu lama . entah kenapa penghujung 2010 dan awal 2011 perubahan terhadap sikap nya terlalu ketara . aku nampak perubahan itu tapi aku diamkan saja . mungkin dia tension dengan pelajarannnya a.k.a dgn aku . tapi lama-kelamaan aku nampak perubahan itu makin ketara sampai satu saat aku tahu sebab dia berubah . aku tak nak ceritakan semuanya kenapa dia beruabah kerana aku tak nak aibkan siapa-siapa . apa yang aku dapat andai aku burukkan dia di hadapan semua orang . dia juga orang yang pernah aku sayang suatu ketika dulu . kenapa mesti burukkan orang yang pernah menjadi sebahagian dalam hidup kita . dari dulu sampai sekarang , aku tak pernah menyesal mengenali dirinya kerana perkenalan aku dengan nya suatu ketika dulu amat indah sekali . kenangan walaupun cuba dilupakan tapi ia tetap ada . aku tak nak buang kenangan itu kerana itu saja yang aku miliki untuk aku kenang jika aku rindukan dirinya . mungkin kenangan aku itu tidak lah seindah yang orang lain miliki tapi aku syukur sekurangnya aku pernah merasa cukup bahagia bersama dirinya . sekarang kebahagiaan yang aku pernah rasai dulu kini menjadi milik orang lain sudah . aku cuma berharap siapa pun orang yang dia sayang selepas ini biarlah semua nya datang dari hati dia sendiri bukan kerana nafsu semata-mata . sekarang aku tahu dia bahagia . dan sekarang aku sedar yang aku banyak mengelak dari bercakap dan menyebut nama dia or apa-apa saja dengan dia . tp kadang2 rakan2 kelasku pernah panggil aku dengan nama panggilan dia kononnya nak menyenyess kan aku . ak sedar .andai saja dia tahu betapa terseksanya aku untuk mengelak dari dirinya . mungkin baginya aku memang sudah melupakan dirinya . yaa ! aku memang belajar melupakn dirinya tapi mungkin aku perlukan banyak waktu . mungkin juga sebab itu aku cuba menjauhkan diri darinya . aku sendiri kurang pasti kenapa aku cuba menjauhkan diri darinya . mungkin kerana aku tak nak ganggu kebahagiaan dia . yang aku tahu sekarang , dia cukup-cukup bahagia bersama orang yang dia sayang . kenapa aku selalu saja mengalah dari semua orang ?  kenapa aku tak sekuat dulu lagi ? kenapa aku tak setabah dulu lagi ? kenapa ??? kalau dulu aku sanggup tunggu dia akhirnya dia kembali lagi untuk diriku .  . mungkin kah sebab dia memang dah tutup hati aku untuk terima yang namanya *B kan ? akhir kata dari aku , aku harap dia tak kan pernah baca entry ini sebab aku dah jadikan ini yang terakhir untuk dirinya . tanpa aku sedari , aku menanggis menulis entry ini :( mungkin sebab aku terpaksa melakukan ini demi kebahagiaan dirinya . aku akan tabah dan kembali senyum . KEMBALI SENYUM ?? aku rindukan arwah IZWAN PILUS yang selalu nyayikan lagu KEMBALI SENYUM tu :( dr ARWAH IZWAN kenapa semua yang aku sayang pergi ? . aku sayang dia sebagai seorang peminat . dan sekarang aku kehilangan orang yang aku sayang dan cinta dulu . AL-FATIHAH buat arwah IZWAN PILUS dan doa ku untuk kebahagiaan si dia moga dia berbahagia selalu . GOD ! please protect all my lovely person in this world . i don't want to lose them again . i love them so much include all my friend in this world . now i just have my friend . no more love . 
-chinta xlagi bermakna a.k.a Zatul-

29/1/11~29/1/12 . genap 1tahun aku clash dengan dia dan skrg msing2 dah bahagia . Alhamdulillah .
aku bahagiaaaaa dgn cara life aku skrg .~~~~~~ :'__) tp tetap SINGLE <3

scandle lebih baik dari couple


1 comment:

  1. adk, sabar nehh...setiap perpisahan ada hikmahnya...skunk nie hnya tumpukan pada pelajaran dulu...lpas result bgus...brulah cri teman hidup...hihihihi(nasihat dari abg angkat mu ikhwan afiq yang xmachoo mane nie)hahahahahaha...

    ReplyDelete